România şi investiţiile xeane

românia şi investiţiile xeane Aduţirea investitori xen’i în România fu, an’i arada după Revoluţia anti-comunistă di-tru 1989, un leit-motiv a guvernilor care tricură un apă altu pi la putere. A privatizărilor di succes lâ si adăvgară aţeale fapter pi tâl’itură di câţut, di cama multi

Aduţirea  investitori xen’i în România fu, an’i arada după Revoluţia anti-comunistă di-tru 1989, un leit-motiv a guvernilor care tricură un apă altu pi la putere. A privatizărilor di succes lâ si adăvgară aţeale fapter pi tâl’itură di câţut, di cama multile ori în defavoarea Statului român şi a comunităţâlor locale. Niscânte/Unile întreprinderi furâ loate di oamin’i care nu-şi au hâbare, care au crezută că poată sa li facă să funcţioneadzâ, amadar care  eşuară/chirură lamentabil. Alte fură achiziţionate cu arauă-intenţie, maşi/singur trâ activile pi care li avea/deţânea. Iar, asupra multora di tranzacţii planeadză suspiciun’i/şubei di corupţie. Aestua hiinda, pi şcurtu, tabloulu gheneral, aieri, Ministerulu a Economiil’ei di la Bucureşti  anunţăă că Statulu român va devenină acţionar majoritar la Şantierulu Naval DMHI Mangalia, ţi lu au în prezentu  sud-coreanil’i. Mai precis,  va să si înhiinţeadză ună societate mixtă tru care Ministerulu a Economiil’ei va deţână 51% di acţiun’i, iar olandezil’i di la Damen Shipyards Group, care va acuumpără di la sud-corean’i - 49%. 'Easte  prima oară tru ultimil’i 28 di an’i cându Statulu prel’ia controlul asupra a unui obiectiv industrial strateghic privatizat. Din calitatea di acţionar majoritar putem să protejăm eficientu interesile a Statului român şi putem să protejăm inclusiv forţa di lucru analtu calificată di la Şantierulu Naval' – si spune  într-un comunicat oficial. Situaţia financiară a companiil’ei  duse, deja, la plicarea/fudzirea, tru ultimulu an şi jumatate, a sute di lucrători, iar negocieri mutrinda majorarea a pâradzâlor aruugă a ţilor arămaşi nu  mai fu faptă di trei an’i. Di alte probleme pi şantierulu di la malul a Maril’ei Laie zburaşte liderulu sindical Laurenţiu Gobeajă:  “Sâ ştea  problemile a noastre di aproximativ doi an’i: că numirulu di nave scădea cu chirolu şi că urma să avem ună perioadă di gol di lucru. Nu si li niţiună decizie şi, în toată aestă perioadă, noi avem sesizată, în mod repetat, şi Ministerulu, şi reprezentanţâl’i a societatil’ei că nâ gâlipseaşte faptul că nu va mai avem di lucru. Fudzi/plecăă şi ultima navă construită la Mangalia pi 7 februarie. Di atumţea, 700 di salariaţ nu mta au ţi să facă – docurile sunt goale, iar şantierulu easte pustiu pi giumitate. Tru v’initorulu di cama aproapea nu cred că va mai construim; probabil, macă situaţia  va sa si redreseadză, piste un an sau şi mai multu.” În vizită, aieri, tru judeţulu Dâmboviţa (sud), premierulu Vorica Dancilă si adună cu investitoril’i xen’i di pi platforma industrială Ulmi, iu si construiaşte ţea mai marea fabrică di electrocasniţe di-tru sud-estul a Europâl’ei. Fu unâ araste trâ aestă să declară că Guvernul pi care îl conduţe caftă soluţii pri-tru care România să devină un loc tut cama atractiv trâ investiţii:  “Va susţân investiţiile în România. Va lucredzu deadun/împreună cu echipa di miniştri trâ aflare soluţii ca România să devină tut cama atractiv trâ investiţiile româneşti şi investiţiile xeane.” Dorinţa/vrearea a oamin’ilor di afaceri tra să investească lipseaşte să hiba încurajată/agiutată -  mai spuse şefa Guvernului. Încurajarea nu poate să hibă faptă alta turlie dicât pri-tru misuri concrete: pri-tru un cadru leghislativ stabil şi ună infrastructură la standarde europeane.

Autor: Roxana Vasile

Armânipsire: Hristu Steriu

 


www.rri.ro
Publicat: 2018-03-23 22:07:00
Vizualizari: 576
TiparesteTipareste