Dezvoltarea sustenabilă a turismului pe litoralul Mării Negre

dezvoltarea sustenabilă a turismului pe litoralul mării negre România trebuie promovată mai mult şi mai bine peste hotare, pentru a atrage turişti străini. Şi, pentru început, ar trebui să vorbim mai mult despre lucrurile bune din ţara noastră şi mai puţin despre lipsuri.

Pornind de la lipsa filmelor de promovare a României din aeronavele companiei naţionale şi până la lipsa panourilor informative, peste tot mai sunt lucruri de făcut.


Este nevoie de mai multă unitate între operatorii din turism, dar şi de o colaborare mai strânsă între mediul privat şi cel public, a fost de părere parlamentarul european, Claudia Ţapardel.


Claudia Ţapardel, parlamentar european: "Implicarea trebuie să vină, în primul rând, de la nivel local în promovarea turistică. Să ai o colaborare strânsă între mediul privat de la nivel local şi autorităţi locale, în ceea ce priveşte dezvoltarea destinaţiei turistice şi, într-adevăr, cred că trebuie să se creeze şi această structură de management al destinaţiei, în care să existe un parteneriat foarte strâns între public şi privat, deci un parteneriat public - privat pentru dezvoltarea turismului este foarte important la nivel local."


Şi... cine a avut urechi de auzit s-a şi apucat de treabă. Una dintre organizaţiile nonguvernamentale din Dobrogea a bătut palma cu mediul local de afaceri şi împreună au lansat Tour-X, un proiect ce atrage turiştii de pe litoral către cetăţile, cramele şi tradiţiile interetnice din sud-estul României. Se mândresc deja că au reuşit să înlocuiască simplele vizite la unele obiective turistice, cu adevărate experienţe, prin întoarcerea la viaţa simplă de la ţară.


Stănică Enache, preşedinte ONG Inomar Cluster: "Se poate pleca dintr-o staţiune, se ajunge la diferite destinaţii şi acolo prezentarea... fie că e o cetate, o cramă sau o gospodărie are loc într-un mod interactiv. Două - trei ore într-o gospodărie trec ca cinci minute pe o plajă, datorită intensităţii experienţelor şi mirosurilor şi gusturilor, tot ce înseamnă întoarcere la viaţa la ţară."


...spune Stănică Enache, preşedintele ONGului care a dat viaţă acestui proiect. Circuitele turistice au putut fi găsite, în premieră, vara trecută la recepţiile hotelurilor de pe litoral sau prin rezervări online.


Despre viitorul turismului, în cadrul blocului comunitar, s-a discutat mai mult în cadrul dezbaterii din staţiunea Mamaia. Ministrul de resort, Mircea Titus Dobre, a spus că este nevoie ca fondurile europene să fie destinate şi activităţilor de agrement pentru că deşi avem obiective turistice importante, turiştii nu au multe lucruri de făcut.


Şase luni ne mai despart de viitorul sezon estival şi, până atunci, ar fi bine să avem cel puţin trei obiective bifate: o promovare mai bună la nivel internaţional, să fim mai vizibili online şi să organizăm festivaluri de muzică, ce pot atrage pe litoral şi un alt fel de public decât cel cu care ne-am obişnuit.



www.rri.ro
Publicat: 2017-11-29 13:23:00
Vizualizari: 793
TiparesteTipareste